Top 9 alimente nesănătoase pentru dinții tăi

19 Noi 2014
Top 9 alimente nesănătoase pentru dinții tăi

Top 9 alimente nesănătoase pentru dinții tăi

Publicat în categoria: Alimentație sănătoasă Publicat de: Clinica Stomatologică ArtDent București

Prevenția este cel mai bun medicament pentru un zâmbet impecabil. Chiar dacă există tratamente stomatologice pentru a avea dinți albi și sănătoși (albire dentară profesională, coroane dentare, plombări ale dinților etc) este mai bine dacă pot fi prevenite cariile dentare și pătarea dinților prin câteva obiceiuri simple: periaj, utilizarea aței dentare și, nu în ultimul rând, o alimentație sănătoasă, evitând alimentele cu potențial vătămător al sănătății dinților.
Se dorește ca acest articol să atragă atenția asupra unor obiceiuri nesănătoase și corectarea lor, precum și asupra importanței moderației în consumul alimentelor.

Dropsurile

Consumul moderat al acestor alimente este pentru mulți inofensiv. Totuși, consumul în exces și expunerea constantă și de lungă durată la zahărul pe care acestea îl conțin, poate fi dăunător sănătății dinților. Dropsurile pun în pericol și integritatea dinților – spartul și mestecarea acestora poate cauza microfisuri în smalțul dentar, ceea ce duce în timp la slăbirea rezistenței dinților în fața cariilor.

Caramelele

Cu cât sunt mai moi și mai lipicioase, cu atât sunt mai nocive pentru dantură. Caramelele tind să se atașeze de dinți, constituind hrană pentru bacteriile responsabile de apariția cariilor dentare. Acestea metabolizează zahărul și produc acid care dizolvă în timp smalțul dinților.

Gheața

Ați fi surprinși să aflați câți oameni consideră că gheața este bună pentru dinți și au o mare plăcere să mestece cuburi de gheață. Este apă, până la urmă, și nu conține zahăr sau alți aditivi, deci de ce ar fi nocivă pentru dinți? Ei bine, din simplul motiv că gheața este dură; mestecarea cuburilor de gheață, asemenea mestecării oricărui aliment dur, are ca efect suprasolicitarea smalțului dentar și apariția microfisurilor.
Sfat: Renunțați la acest obicei și consumați apa în forma lichidă.

Citricele

Adevărul este că expunerea frecventă la mâncărurile acide poate eroda smalțul, crescând în timp șansele apariției cariilor. Deci, chiar dacă stoarcerea unei lămâi sau unui lime într-un pahar cu apă, poate transforma apa într-o băutură interesantă, nu este o idee bună și pentru dinți.
Dar, știind cât de bogate în vitamina C sunt aceste fructe, cum să procedez pentru a nu mă lipsi de beneficiile pe care organismul le poate avea din consumul acestora și cum pot proteja dinții în același timp?
În 2008, s-a făcut un experiment: în recipiente cu sucul mai multor tipuri de citrice s-au introdus dinți umani obținuți în urma extracțiilor dentare și s-a studiat acțiunea acidului citric asupra smalțului dinților, în timp. S-a constatat că sucul de grapefruit și cel de lămâie au afectat cel mai mult dinții, iar sucul de portocale, cel mai puțin.
În concluzie, încercați să înlocuiți nevoia de a consuma apă cu lămâie cu un suc de portocale natural, iar apoi spălați-vă pe dinți, utilizați ața dentară și consumați multă apă plată.

Cafeaua

În forma naturală, cafeaua, asemenea ceaiului, poate fi o băutură sănătoasă. Din păcate, sunt foarte puțini oameni care nu adaugă zahăr, iar zahărul știm că ajută bacteriile din gură în activitatea lor, cu efecte negative asupra smalțului dinților. De asemenea, consumul de cafea în exces, poate duce la uscarea gurii, privând dinții de protecția salivei. Cafeaua poate păta dinții. Dacă consumați cafea, beți multă apă după și încercați pe cât posibil să evitați consumul în exces.

Alimentele care se lipesc de dinți

Când sunt întrebați de gustări sănătoase, mulți oameni pun în capul listei fructele uscate. Provin din fructe naturale, recomandate întotdeauna în dietele sănătoase, deci care poate fi problema? Problema apare datorită fructelor uscate lipicioase. Acestea, pot lăsa resturi pe dinții dumneavoastră, resturi mult mai greu de îndepărtat, ce atrag bacteriile responsabile de apariția cariilor dentare.
Dacă sunteți consumator de fructe uscate, asigurați-vă că utilizați multă apă pentru a vă clăti gura, apoi acordați o atenție deosebită periajului și utilizați ața dentară.

Chipsurile de cartofi

Cui nu-i plac chipsurile de cartofi, crocante și gustoase? Din nefericire, cartofii conțin amidon, care tinde să adere la smalțul dinților. Dacă nu vă puteți abține de la o astfel de gustare, aveți mai multă grijă decât de obicei atunci când utilizați ața dentară, asigurându-va că îndepărtați toate resturile de mâncare de pe dinți, pentru că altfel particulele de amidon vor constitui baza pe care se va depune tartrul.

Sucurile acidulate

Când consumați alimente bogate în zahăr sau băuturi carbogazoase ce conțin zahăr, în timp, bacteriile din cavitatea bucală metabolizează zahărul și produc substanțe acide care atacă smalțul dinților. Chiar și băuturile carbogazoase dietetice, care nu conțin zahăr, sunt nocive pentru dantură, datorită conținutului de acizi.
Consumul acestor băuturi poate duce și la uscarea gurii, diminuând astfel sistemul natural de apărare al dinților.
Pentru a evita toate probleme ce pot rezulta din consumul băuturilor carbogazoase cel mai bun sfat este acela de a le înlocui cu apa plată. Totuși, dacă nu reușiți acest lucru, trebuie să țineți seama de următorul sfat, și anume acela de a consuma un pahar de apă în paralel cu aceste băuturi acidulate.

Alcoolul

Alcoolul consumat în exces duce în timp la scăderea secreției de salivă, ceea ce poate determina apariția cariilor dentare sau a infecțiilor orale și la îmbolnăvirea gingiilor. Excesul de alcool poate duce și la apariția cancerului oral.
Informațiile conținute în acest articol au scop informațional/educațional general și nu oferă sfaturi medicale individuale. Acest material nu trebuie să înlocuiască sfatul medical profesionist și nu este un substitut pentru diagnostic sau tratament. Nu ignorați sfatul medical profesionist în luarea oricărei decizii ce privește sănătatea dumneavoastră. Dacă aveți o problemă medicală specifică trebuie să consultați un medic specialist. Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,